Solskydd

Idag har vi varit på BVC en sväng med Eila allt såg bra ut som vanligt :). Glömde bort hälften av frågorna jag tänkte ställa som vanligt men jag kom ihåg att fråga om solskydd och det var strängt förbjudet att använda solkräm... Det är långärmat och långbent som gäller för Eila i sommar så jag gick förbi Lindex på hemvägen och köpte riktigt tunna byxor till henne så hon inte blir för varm. Ska även åka till babyproffsen och se om dom har något parasoll som passar till vagnen...

Idag fick Eila testa att äta macka själv för första gången och det gick ju hur bra som helst :).



 


Emelie

Min BVC sköterska sa också att barn under 1 ej skulle ha silken men läser man på acos hemsida står det att det är ok över 6 mån, likadant på 1177.se . Det finns nya och bra solskydd med partikelfilter som funkar. Men visst är det konstigt med så olika direktiv!!

2012-05-2817:33:12
URL: http://babyhappiness.blogg.se/
Emelie

Silken=solkräm ;)

2012-05-2817:35:51
Linda, Lea o bebis i magen

Måste börja med o säga att du har en super mysig blogg som jag följer näst intill varje dag.



Till varför min kommentar, när Lea var liten(idag 3 år) Så köpte vi ett halvtält eller soltält för att ha på standen men den funkade lika bra i trädgården. Toppen för soliga dagar och inte alls dyrt. Passar lika bra till tösa nu som då. /Linda

2012-05-2819:21:20
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0