Tankar om sömn...

Läste att man när ens bebis är mellan 3-6 månader ska försöka lära dom att somna själva. Eila sover egentligen jättebra. Ibland blir jag nästan lite orolig att hon sover för mycket men hon har sedan ca en månad tillbaka sovit hela natten. Hon brukar somna 18,30-19,30 och sova till 8-9 på morgonen. Och sedan sover hon oftast 2 kortisar (ibland 3) på dagen men jag måste alltid vagga henne till sömns... Det är väl okej nu när hon är så liten men jag vill inte behöva vagga henne när hon är 1 år ;).
Men hur ska jag göra? Jag vill inte att hon ska ligga själv och gråta sig till sömns... Ska googla vidare och se om jag hittar några svar..

 


Evelina - mamma till Lucas

Har samma problem här. Lucas somnar inte själv. Mycket beror på sondmatningen. Men på dagarna sover han oftast ute i vagnen o är han trött så somnar han så fort när jag lägger ner honom. På kvällarna somnar han alltid i min famn för han sondmatas innan vi går o lägger oss o då sover han samtidigt på mig.



Sen kan de räcka att jag lägger ner honom i sängen o han blir precis galen. Eller så sover han ett tag o sen vaknar han - precis galen o vill upp i famnen. De senaste nätterna har han bara gått med på att sova på mig. Frustrerande. Ett tag sov han ganska bra. Ibland hela nätter o ibland räckte de med att trösta honom o så somnade han om.



Jag får kanske bli lite tuffare igen. Ganska frustrerande o man ska ju själv orka. De här med sömn är en gåta.



kramar

2012-01-1816:47:44
URL: http://evelina84.blogg.se/
ENDENISE

sv: var det stort eller ett litet bråck? :) kram

2012-01-1820:48:16
URL: http://endenise.se
Sanna - Mamma till Embla

Enligt min mening så får man nog testa olika saker,vet inte hur mycket jag har testat med Embla just för att få henne att somna in.När hon väl sover så sover hon.. Läggningen känns mer som en konst nu och en stor näve med tur :)

2012-01-1821:31:06
URL: http://mammatillembla,blogg.se
Jessica - mamma till alicia

Det där är svårt! Alicia blir 1 år om 2 veckor och vi har i stort sätt vaggat henne till sömns hela tiden. Ibland räcker det att vara ligga i famnen med lite musik på. Men ja, jag vet inte vad man kan göra :/ Är väl så för dom vill ha trygghet och närhet, så det blir väl bättre sen. Får jag hoppas :)

2012-01-1901:37:14
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Mimmie mamma till leonel

Jag tror inte man behöver ha bråttom. Min son är snart 10 månader och vi väntade ut separationsfasen (som kommer runt 8-10 månader) och först nu har vi börjat vänja honom sova själv :) Annars har han somnat bredvid oss eller till vällingen.

2012-01-1910:26:24
URL: http://baramimmies.blogg.se/
Lynn

Hon sover ju inte mer än vad hon känner att hon behöver. Min dotter har somnat själv i sin säng sen hon var 5 månader men då fick hon en flaska ersättning i sängen.



Lycka till :)

2012-01-1910:40:52
URL: http://lillafagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0