Tusen bitar

Jag har peppar peppar fått ett lugnt och snällt barn. Hon skriker inte ofta och gör hon det så vet vi alltid vad det är hon vill så då går det över rätt snabbt.
I morse satt hon i barnstolen medans jag stökade runt i köket och fixade med min frukost. Precis när jag var färdig hörde jag att det sprakade i blöjan så det var ju bara att ta upp henne för att byta. Då ser jag att det är bajs överallt! Ner på hela benet och upp på ryggen.
Lika bra att tappa upp ett bad, påväg till badbaljan passar hon på att kissa på sin mamma också ;).
Det var inte populärt att bada såhär mitt på dagen och min lilla skrutta blev helt förtvivlad.
Det var då mitt mammahjärta nästan gick i tusen bitar... För första gången började det rulla stora tårar nerför hennes små kinder. Efter lite vyssande och lite käk så lugnade hon ner sig men oj, vart ska detta sluta om jag får ont i hjärtat av lite tårar ;). Men det var förhoppningsvis bara för att det var dom första...

Nu sitter hon iaf med mig framför datorn och kikar :)


 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0