Trygghet

Min mamma har ett par smycken som hon alltid har på sig bland annat ett ganska kraftigt kedjearmband. Detta armbandet har alltid "rasslat" lite när hon går så man har alltid hört när det är hon som kommer. Och som barn vet jag att jag tyckte att det kändes väldigt tryggt när man hörde det där rasslande ljudet.

Även jag har några smycken som jag alltid har på mig, som jag tycker väldigt mycket om och ligger mig varmt om hjärtat. Det ena är en peace ring som jag köpte i New York när jag var där förra våren med en kompis, jag köpte den i ett stånd på gatan i SOHO av en hippie-tant som sa att den skulle ge mig tur i livet :).
Det andra är givetvis min förlovningsring och det tredje är mitt Thomas Sabo armband med berlocker.
I fredags helt utan anledning fick jag två nya fina berlocker av min finaste. Ett par änglavingar och ett E (vår dotter kommer få ett namn som börjar på E). Och nu när jag har några berlocker i armbandet så har jag märkt att det "klingar" lite om mig när jag rör på mig för att berlockerna slår mot varandra. Så nu hoppas jag att mitt barn precis som jag gjorde när jag var liten kommer förknippa detta ljud med trygghet och med sin mamma :)

 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0