Hår

För ca två år sedan tappade jag jättemycket hår, och då menar jag JÄTTEMYCKET. Hälften försvann på ganska kort tid. Detta var en reaktion på att det var väldigt mycket på jobbet, mycket stress och mycket press.
Det slutade med att jag var tvungen att klippa av mitt långa hår för det hängde bara i strippor.
När allt lugnat ner sig på jobbet ville jag ju såklart ha tillbaka mitt tjocka hår och började äta ett kosttillskott som heter priorin.
Var väl lite skeptisk till om det skulle fungera men efter ett tag började jag se massor av nya små hårstrån som började ploppa upp. Och efter några månader hade jag fått tillbaka allt mitt hår igen.
Nu efter graviditeten när håret är tjockare än någonsin gör jag ett försök att få behålla det och äter priorin i förebyggande syfte.
Får väl återkomma om några månader med hur det gick :).
Men hur som så är det ett riktigt bra tips om du tappat mycket hår pga stress.

Funderar även på att införskaffa en Moroccan oil som tydligen ska göra under för slitna och torra toppar...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0